.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه مطهری به وزارت کشور در اعتراض به رد صلاحیتش؛
التزامم به اصل ولایت فقیه به آن شدت نیست که یازده روز خانه نشینی کنم
التزامم به اصل ولایت فقیه به آن شدت نیست که یازده روز خانه نشینی کنم...اينجانب برداشت امثال جبهه پايداري از ولايت فقيه را قبول ندارم. ولايت فقيه را همان طور كه شهيد آيت الله مطهري گفته اند ولايت مكتب و ايدئولوژي مي دانم نه ولايت شخص.
التزامم به اصل ولایت فقیه به آن شدت نیست که یازده روز خانه نشینی کنم

علی مطهری در نامه​ای به وزارت کشور نسبت به رد صلاحیتش اعتراض کرد و عدم التزامش به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را رد کرد.

به گزارش شمال نيوز، متن کامل نامه علي مطهري به وزارت کشور به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

هيئت اجرايي مركز حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر

با اهداء سلام، عطف به نامه شماره 395/1/909 مورخ 19/10/90 آن هيئت، مستندات رد صلاحيت اينجانب يعني بند 1 و 3 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي به چهار جزء تحليل مي شود كه ذيلا همراه پاسخ هر يك ذكر مي گردد:

عدم اعتقاد به اسلام. اين دليل وارد نيست زيرا: اشهد ان لا اله الّا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان عليا ولي الله.

عدم التزام عملي به اسلام. اين هم وارد نيست زيرا اينجانب در حد توان خود از ترك واجبات و ارتكاب محرمات اجتناب دارم.

عدم وفاداري به قانون اساسي. اين دليل نيز وارد نيست مگر اين كه مقصود برخي اصول قانون اساسي باشد كه كلا در كشور فراموش شده و وفاداري به آن وجود ندارد، مانند برخي اصول فصل سوم قانون اساسي كه مشتمل بر حقوق ملت است.

عدم وفاداري به اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه. اين هم وارد نيست. البته اينجانب برداشت امثال جبهه پايداري از ولايت فقيه را قبول ندارم.

ولايت فقيه را همان طور كه شهيد آيت الله مطهري گفته اند ولايت مكتب و ايدئولوژي مي دانم نه ولايت شخص، و به تعبير آيت الله جوادي آملي ولايت فقه است و به تعبير رهبر انقلاب «مرز التزام به ولايت فقيه احكام حكومتي است» يعني در احكام حكومتي بايد اطاعت محض باشد اما در ساير امور هر كس آزاد است كه نظر خود را ابراز كند هر چند مخالف نظر رهبري باشد.

در احكام حكومتي هم تا قبل از صدور حكم، هر كس مجاز است كه نظر رهبري را تغيير دهد، آنچنان كه شهيد آيت الله مطهري در چند مورد امام خميني (ره) را نسبت به نظر خود متقاعد كردند و امام(ره) نيز نه تنها ناراحت نمي شدند بلكه ايشان را حاصل عمر و پاره تن خويش ناميدند.

علاوه بر اين، ولي فقيه، انتقادپذير و در مقابل مردم پاسخگوست همچنان كه مقام رهبري بارها به انتقادات با روي باز پاسخ داده اند و از هرگونه بت سازي و تملق و چاپلوسي بيزارند، و در تاريخ 17 مهر 86 نيز فرمودند:« البته نبايد با مسئولان مبارزه و دشمني كرد، اما اين حرف به معناي انتقاد نكردن و مطالبه نكردن از مسئولان متخلف از جمله رهبري نيست، چرا كه مي توان در عين صفا و دوستي انتقاد هم كرد.»

بالاتر اين كه اميرالمومنين علي عليه السلام فرمود « از من در خفا و علن انتقاد كنيد» و خود به انتقاد و حتي توهين منتقدين و معترضين با روي گشاده پاسخ مي دادند.

بنابراين اينجانب به ولايت مطلقه فقيه با برداشت درست از آن وفادارم و بخشي از مشكلات كشور را ناشي از برداشت غلط برخي دوستان نادان انقلاب از اين اصل مترقي مي دانم.

البته وفاداري و التزام عملي اينجانب به اصل ولايت فقيه به آن شدت نيست كه يازده روز در مقابل حكم ابقاي وزير اطلاعات مقاومت و خانه نشيني كنم و يا بر تعبير «بيداري انساني» در مقابل «بيداري اسلامي» درباره نهضتهاي اجتماعي منطقه اصرار بورزم.

به هر حال اين روش هيئت اجرايي كه ظاهرا برخي اعضاي آن به جاي آنكه معتمدان مردم باشند معتمدان دولت هستند يادآور نوع برخورد كليساي كاتوليك در قرون وسطي با مردم است كه منجر به رويگرداني مردم اروپا از دين و ايمان شد و اين رويگرداني همچنان ادامه دارد.

با تقديم احترام

علي مطهري

22/10/90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سيد 24 دي 1390
درود خدا و اوليايش برتو بنده خدا كه بحق جانشين خلف پاره تن امام هستي. اطمينان خاطر دارم كه بحول و قوه الهي ، با استقامت و پايداري انسانهاي ولايتمدار ، جامعه از لوث وجود اينگونه افراد پاك خواهدشد، انشاءالله مراد و مولايمان امام خامنه اي عزيز با موضع قاطع خود همچون هميشه اين توطئه جديد گروه انحراف را نيز محو و نابود خواهند فرمود.
نا شناس 24 دي 1390
خدا تو را برای انقلاب و رهبزی عزیز حفظ کند تا آنان چنین بی حرمتی به ملت و رهبر عزیزمان نکنند
نا شناس 24 دي 1390
درود و سلام خدا بر روح پر فتوح و مطهر پدر بزرگوارت باد. فردي كه بنده حقير هر چه دارم سنگ بناي ساخته شده بر مطالعه آثار آن شهيد بزرگوار مي باشد.
نا شناس 24 دي 1390
خدا را شکر که از تعمت دیوانه چون او در مجلس بعدی راحتیم انشائ اله شر دیوانه ا و متاسفانه همشهری نادان ما یعنی توکلی هم از کم شود
محمد 24 دي 1390
بسیار بجاو منطقی بود
نا شناس 24 دي 1390
بنظر من از خود مقام اعظماي ولايت در مورد آقاي مطهري سئوال كنند ايشان با بزرگواري تمام آقاي علي مطهري را اهل ولايت ميدانند ... امام امت بهتر از هركسي مسئولين را ميشناسد .. مثلا در بحث وزير اطلاعات سئوال علي مطهري در مورد مخالفت باز و يا به عبارتي مقاومت آقاي ...... در مقابل فرمان مقام معظم رهبري بود حالااين علي مطهري شد ضد ولايت ....در حاليكه در دفاع از ولايت قصد مطرح كردن سئوال را از دولت داشت.
نا شناس 24 دي 1390
مطهری و امثالهم سوپاپهای تنفس مجلس اند که با وجود آنان مجلس زنده است( برادر سنگر نشتن ترکش هم دارد)
درود 24 دي 1390
احسنت برشجاعت ستودنی ات.
نا شناس 25 دي 1390
درود برتواي مرد خدا
نا شناس 25 دي 1390
احسنت برتو حقا که فرزند خلف آن برزگ مرد تاریخ ایرانی با این نامه مطمئن باش روح آن مرحوم در آن جهان شاد خواهد شد
نبی الله بیگناه 25 دي 1390
مرگ بر تو ضد ولایت فقیه
نا شناس 25 دي 1390
در گیلان بنده خدا سفیر فعلی ایران در کشور کویت را با همین دلایل رد صلاحیت کرده اند! عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه و مشکلات اقتصادی!!
زهرا 25 دي 1390
خدا حفظت کنه دکتر.حرف دل ما رو زدی.ظاهرا آقایون انتقاد از دولت رو ارتداد و دوستی ما دولت رو ایمان می دونن.خدا همه ما رو هدایت کنه.
نا شناس 25 دي 1390
اونهایی که قبلا به همه اینها اعتقاد داشتند و تایید صلاحیت از شورای نگهبان گرفتند که امروز در آمریکا و کانادا و لندن دارند روز میگذرانند

شباهنگ 25 دي 1390
سلام
البته سلام من به مدیر سایته
حضرت آقا شما هم نشون دادی که از دوم خردادیها هستی
انصافا کسی علیه این به اصطلاح آقای دکتر حرفی نزد که فقط شما نظراتی رو تااید کردی که به نفع آقا هست
واقعا متاسفم
بصیرت که فقط توی 9 دی مشخص نمیشه
نا شناس 25 دي 1390
برای ملت آزاده ی ما بده که مدرس دوران رو ردصلاحیت کنند یه مجلس بود ویک مدرس علیه دیکتاتوری رضاخان والان یک مطهری هست ویک مجلس ویک گروه انحرافی قدرت طلب
مرحبا به این مطهری الحق که پسر استادهستی .خدارحمتش کنه
نا شناس 25 دي 1390
معلوم نیست طرفه عروسه یا دوماد
محمد 25 دي 1390
سلام باخوتون فکرکنید که اگه اینها که ازخانواده شهید مطهری نبودند ومثالهائی به این روشنی نمی زدند تکلیف ماها چه بود
نا شناس 25 دي 1390
تواي كه نوشته اي:
خدا را شکر که از تعمت دیوانه چون او در مجلس بعدی راحتیم انشائ اله شر دیوانه ا و متاسفانه همشهری نادان ما یعنی توکلی هم از کم شود ...

اگر فكر ميكني مسلماني برو توبه كن ... خيلي استدلال قوي براي ديوانه خواندن اين و آن داري ... برو جلوي آنها آنها را ديوانه بخوان... البته از اينكه اينها در مجلس ب سر نترسي دارند شريكي نيست ولي ديوانه خواندن فرد مسلمان توسط مسلماني مدعي جاي سئوال دارد ؟؟؟؟؟؟؟... كه آيا اين فرد خود سالم است؟؟؟؟؟؟؟؟؟....
مهدی اکبری 25 دي 1390
دفاع از حق وعدالت ومطالبات مردم تکلیف است
دومین وظیفه دفاع از ولایت ورهبری است لذا متصدیان امور بدانند اگر
اینچنین عمل کنند پاداش آن دنیا را خواهند گرفت در غیر این صورت
پاسخگوی حق تعالی نمی توانند باشند چراکه خداوند از نیت وعمل آنها آگاه است.
نا شناس 26 دي 1390
روزی باشد که تمام نمایندگان ما مثل مدرس و مطهری آخرت خود را به دنیای زودگذر نفروشند.
ایمان 26 دي 1390
درود بر مطهری
لاله 26 دي 1390
درود بر امیر کبیر زمان
نا شناس 26 دي 1390
اگه چهارتا نماینده مثل ایشان شجاع و باسوادداشتیم الان وضعیت جامعه اینطور نبود
محمد جواد حسینی از نور 26 دي 1390
این افرادی که نظر میدن این اقا ضد ولایته بفرمان که چرا فقط ادعا میکنن همه نابسامانیها و تخلفاتشونو به بهانه ولایتی بودن قایم میکنن خدا که ناظره
نا شناس 26 دي 1390
افرین بر تو مرد خدا
سینا 26 دي 1390
البته مهم نیست که بعضی ها خودشو نو صاحب عقل ودین و ... می دونن ایشونو صالح ندونستن ملت خود بهتر دانند
فرهاد 26 دي 1390
اونایی که مطهری رو ضد ولایت می دونن خودشون با ولایت مشکل دارند هرچند شمال نیوز جرات نداره نظرات واقعی مردم رو منعکس کنه
نا شناس 27 دي 1390
تبارک الله احسن الخاقین درود خدا بر مطهری این نماینده اسطوره ایست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.